Prawo

Utrata zaufania do pracownika a zwolnienie

• Zakładki: 112


Czy wiesz, że utrata zaufania do pracownika może być powodem rozwiązania umowy o pracę przez pracodawcę? Jeśli jesteś w takiej sytuacji – zatrudniasz osobę, której przestałeś ufać – i nie wiesz, jak się zachować, koniecznie przeczytaj niniejszy poradnik. Dowiesz się m.in. tego, w jaki sposób może Ci pomóc radca prawny.

Utrata zaufania – powód do rozwiązania umowy o pracę?

Uzasadnienie rozwiązania umowy o pracę jest obowiązkiem każdego pracodawcy zwalniającego osobę zatrudnioną. Nie trzeba tego robić na piśmie, jednak warto, ponieważ w przeciwnym wypadku były pracownik może zakwestionować wypowiedzenie. Czy jednak powodem może być utrata zaufania? Otóż… jak najbardziej! Zaufanie jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania stosunku pracy, zlecania pracownikowi zadań i dawania dostępów do cennych, poufnych, istotnych firmowych informacji oraz dóbr. Pracodawca musi też ufać zatrudnionej osobie w kwestii jej wiedzy, umiejętności i zaangażowania.

Jak prawidłowo uzasadnić zwolnienie z oparciu o utratę zaufania?

Jeżeli to właśnie utrata zaufania do pracownika jest powodem, dla którego chcesz go zwolnić, będziesz musiał opisać to rzetelnie, szczegółowo i w oparciu o przepisy prawa, w czym pomoże Ci radca prawny. Sformułowanie wypowiedzenia w sposób niejasny dla pracownika bądź uzasadniony nieprawidłowo może doprowadzić do podważania zwolnienia w sądzie, a dalej do nieprzyjemnych konsekwencji dla pracodawcy. Jeśli jesteś z Łodzi lub interesuje Cię porada prawna online, skontaktuj się z Małgorzatą Maciejewską z kancelarii przy ul. Żwirki.

Artykuł powstał we współpracy z radcą prawnym Małgorzatą Maciejewską.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
102 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *