Coraz więcej Polaków decyduje się migrować za granicę w celach zarobkowych. Jednym z popularniejszych w tej grupie krajów jest Holandia. Bardzo często zainteresowani pracą szukają ofert od agencji pracy tymczasowej i to za jej pośrednictwem podejmują się określonych stanowisk. Jakie warunki pracy w Holandii może nam zapewnić agencja?
Warunki podjęcia pracy w Holandii — co warto wiedzieć?
Zanim ostatecznie zdecydujemy się na wyjazd do pracy poza granicę kraju, musimy wiedzieć jakie warunki pracy w Holandii zapewniają agencje pracy tymczasowej. Przede wszystkim musimy upewnić się, że posiadamy ważny paszport lub dowód osobisty. Najczęściej pracodawcy oczekują od potencjalnych pracowników dyspozycyjności do podjęcia pracy na minimum 6 tygodni. W przypadku niektórych ofert pracy może być wymagane konkretne wykształcenie zawodowe bądź doświadczenie w konkretnej dziedzinie. Tym samym stawki wynagrodzenia za godzinę mogą się różnić w zależności od oferty. Zwykle też od stawki brutto odliczane są koszty zakwaterowania oraz koszty ubezpieczenia, które zapewnia agencja pracy. Wynagrodzenie jest oczywiście przelewane na konto. Jeśli pracownik wyraża chęć korzystania z konta w banku polskim, powinien mieć ze sobą wydruk z numerem konta (IBAN), a także adres i numer SWIFT banku. Większość agencji pomaga w organizacji wyjazdów pracowników i zapewnia dowóz pod wskazany adres.
Artykuł powstał przy współpracy z biurem pracy Work Centre.
Fot. Shutterstock