Zarówno przed jak i przy podpisywaniu umów między przedsiębiorcą a kontrahentem bardzo ważne jest zrobienie dobrego wrażenia. Dzięki temu obie strony będą miały pewność, że finalizacja transakcji jest odpowiednim krokiem. O czym warto pamiętać w tej sytuacji i jak się dobrze zaprezentować?
Stosowny ubiór i eleganckie dodatki
W zależności od branży może obowiązywać nas zupełni inny dress code. Ważne jest jednak to, by dostosować się do zasad. Szczególnie na pierwszych spotkaniach nie zapomnijmy o elegancji, ale odpuśćmy sobie nonszalancję. Klient musi czuć nasz respekt i to, że traktujemy go poważnie. Dobre wrażenie mogą na kontrahencie zrobić także odpowiednio dobrane dodatki i nie chodzi tu jedyne o buty czy akcesoria odzieżowe. Jeśli do podpisania kontraktu wykorzystamy elegancki długopis, a w szczególności model markowy, będzie to świadczyć o naszej renomie.
Miłe powitanie i dbałość o klienta
Wielu z nas wyrabia sobie opinię na temat drugiej osoby w ciągu pierwszych 30 sekund rozmowy. Jak widzimy, miłe powitanie ma zatem ogromne znaczenie. Pamiętajmy więc o uśmiechu, spojrzeniu w oczy i zdecydowanym uścisku dłoni. Zalecane jest faktycznie zainteresowanie tym, co klient ma do powiedzenia. Uważne słuchanie i zadawanie pytań jest znacznie lepsze od monologu. Zadbanie o potrzeby klienta nawet w postaci zapewnienia mu drobnego poczęstunku bardzo pozytywnie wpłynie na nasz wizerunek.
Artykuł powstał przy współpracy ze sklepem internetowym ldsklep.pl.
Fot. Shutterstock