Raz, dwa, trzy, Klient patrzy – czyli czego unikać w projektowaniu i produkcji standów reklamowych
Podejmując się realizacji kampanii reklamowej, chcemy osiągnąć jak najlepsze efekty. Pragniemy by nasze dzieło było doskonałe i niezawodne. Mamy nadzieję zobaczyć zachwyt w oczach Klienta i konsumentów oraz zwiększyć sprzedaż promowanego produktu. Czasem jednak możemy zapędzić się w urzeczywistnianiu swojej wizji. Jeden nieostrożny ruch i zamiast porywających materiałów POS możemy zaliczyć marketingową klapę roku… Czego wystrzegać się podczas projektowania standów reklamowych, ekspozytorów reklamowych i innych materiałów promocyjnych? Oto kilka najczęstszych błędów jakie są popełniane podczas realizacji kampanii promocyjnych.
Display reklamowy jako wizytówka
Mówią: jak Cię widzą, tak Cię piszą. Trudno nie zgodzić się z tym przysłowiem. W branży marketingowej nie ma miejsca na błędy. Liczy się pierwsze wrażenie i jeżeli zaprzepaścicie swoją szansę to… drugiej możecie już nie dostać. Nowoczesny Klient jest krytyczny i wymagający. Dlatego tak istotne jest używanie najlepszych materiałów do produkcji – trwałych tworzyw sztucznych, drewna i metalu. Trwała i stabilna konstrukcja ekspozytorów reklamowych będzie wzbudzać zaufanie. Klienci będą bardziej skłonni do zakupu prezentowanego produktu. Nie możesz dopuścić, by podczas ekspozycji stojaka w sklepie zaczął się on rozpadać i psuć – to bardzo źle wpływa na wizerunek marki.
Kreatywność czy jarmark?
Agencje tworzące ekspozytory reklamowe prześcigają się w pomysłach. Jeden jest kreatywniejszy od drugiego i ma jeszcze bardziej zaskakiwać. Łatwo jednak przekroczyć cienką granicę i zamiast aktu kreatywności otrzymamy jarmarczną budę. Zbyt duża ilość bodźców – krzykliwe kolory, interaktywne elementy, kilka materiałów promocyjnych w bliskim sąsiedztwie – to wszystko może irytować Klientów i zniechęcać do zakupów. Czasem warto postawić na jeden silny akcent, który będzie motywem przewodnim całej komunikacji.
Efektywne i przejrzyste materiały POS
Jak już wspominaliśmy, najważniejsze jest pierwsze wrażenie wywołane na konsumencie. Najczęściej pierwsze sekundy decydują o tym, czy dany produkt wyląduje w jego koszyku. Współczesny Klient nie chce poświęcać wiele czasu na zakupy. Jeżeli więc na display’u użyjecie ozdobnej czcionki przypominającej pismo elfów, nie liczcie, że ktoś będzie miał cierpliwość, żeby rozszyfrować treść promocji. Przekaz ma być jasny i zrozumiały od pierwszego spojrzenia!
Zakupowy slalom gigant
Nie każdy stand lub display nadaje się do każdego punktu sprzedaży. Należy mieć to na uwadze podczas projektowania materiałów POS i planowania ich rozmieszczenia. Owszem mają zwracać uwagę, ale nie mogą utrudniać poruszania się po sklepie. Najczęściej popełnianym błędem jest umieszczanie stojaków promocyjnych o pokaźnych rozmiarach w wąskich alejkach. Nienajlepszym pomysłem jest też ustawianie angażujących standów przy wejściu do sklepu. Mogą być one przyczyną zatorów i irytacji Klientów, a tego przecież nie chcemy!
1 thoughts on “Raz, dwa, trzy, Klient patrzy – czyli czego unikać w projektowaniu i produkcji standów reklamowych”