Marketing

Handel online – jak zacząć współpracę z marketplace

• Zakładki: 114


Handel online to jedna z najbardziej perspektywicznych dziedzin biznesu. Zainteresowanie zakupami przez Internet wciąż rośnie. Stale zwiększa się również ich wartość. Jeśli szukasz prostego sposobu na start w branży e-commerce, warto rozważyć współpracę z marketplace. Sprawdź, jak to zrobić na przykładzie największej platformy tego typu w Polsce, czyli Allegro.

Współpraca z marketplace – czego potrzebujesz do rejestracji z Allegro?

Allegro Marketplace to nic innego jak rodzaj wirtualnego targowiska, na którym chętni mogą rozkładać swoje „stoiska” z towarami. Niektóre platformy tego typu skupiają się na ściśle określonej tematyce, ale największe stawiają na wszechstronny asortyment. Tak jest też w przypadku Allegro, gdzie można kupić w zasadzie wszystko.

Marketplace zapewnia sprawdzona infrastrukturę oraz bezpieczeństwo obu stronom transakcji. Dlatego mogą z niego korzystać tylko zarejestrowani i zweryfikowani użytkownicy. W przypadku Allegro dostępne są dwa typy kont użytkownika – zwykłe jest przeznaczone dla nabywców (można za jego pośrednictwem prowadzić okazjonalną sprzedaż przez Allegro Lokalnie), natomiast sprzedawcy muszą założyć Konto Firma. Jest ono dostępne tylko dla przedsiębiorców. Dlatego przed rejestracją w Allegro jako sprzedawca trzeba założyć działalność gospodarczą!

Rejestracja w Allegro krok po kroku

Rejestracja w Allegro jest bardzo prosta, a formalności ograniczono do minimum. Ze względu jednak na konieczność weryfikacji sprzedawców (w celu zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa na platformie) proces rejestracji składa się z kilku etapów.

1.      Rejestracja w Allegro – wypełnienie formularza

Pierwszym jest wypełnienie formularza. Zakładając Konto Firma, należy podać swoje dane osobowe, dane kontaktowe oraz dane firmy. Wystarczy podać NIP, a będą one pobrane automatycznie z bazy danych GUS. Cały formularz składa się z zaledwie kilku pól. Po sprawdzeniu danych wystarczy potwierdzić rejestrację. Następnie można od razu przejść do procesu aktywacji.

2.      Aktywacja Konta Firma w Allegro

Aktywacja konta to forma weryfikacji wszystkich nowych użytkowników Allegro. Polega na dokonaniu wpłaty w wysokości 1,01 zł na podany rachunek bankowy. Można skorzystać z różnych form płatności. Po pomyślnej weryfikacji wpłacona kwota jest zwracana, a konto użytkownika zyskuje pełną „moc”. Oznacza to, że od tego momentu można rozpocząć sprzedaż na Allegro.

3.      Przesłanie dokumentów firmowych

W niektórych przypadkach konieczne jest też dosłanie dokumentów firmowych. W zależności od typu prowadzonej działalności gospodarczej oraz miejsca jej rejestracji zostaniesz poproszony o odpowiednie dokumenty.

4.      Ustawienie warunków sprzedaży

Jeszcze zanim wystawisz pierwszą ofertę, powinieneś ustawić warunki sprzedaży. Dotyczą one przede wszystkim zwrotów, reklamacji oraz gwarancji. Po dokonaniu tej czynności konto jest całkowicie gotowe do rozpoczęcie sprzedaży.

Wystawianie ofert na Allegro – jak to zrobić?

Aby rozpocząć sprzedaż na marketplace, takim jak Allegro, musisz wystawić swoje oferty. W większości przypadków jest to bardzo prosty  intuicyjny proces. Allegro umożliwia zaawansowanym użytkownikom hurtowe dodawanie ofert (z pliku CSV lub przez API), a do pojedynczych produktów służy formularz. Jego obsługa jest bardzo prosta.

Jeśli sprzedawany przez ciebie produkt znajduje się w bardzo szerokiej bazie Allegro, wiele jego parametrów oraz kategoria zostaną uzupełnione automatycznie. Wystarczy podać nazwę lub kod towaru, by przeszukać bazę. W następnych krokach należy uzupełnić pozostałe parametry (im więcej, tym łatwiejsze będzie odnalezienie Twojej oferty), dodać zdjęcie a skonstruować opis. Prosty edytor umożliwia stworzenie atrakcyjnej strony produktowej. Kolejno wybiera się format sprzedaży (kup teraz, licytacja lub kombinacja tych dwóch rozwiązań), ustala cenę i zasady wysyłki. Przed zatwierdzeniem oferty można jeszcze wybrać datę i godzinę jej publikacji oraz skorzystać z opcji promowania, które zwiększają widoczność. Warto wiedzieć, że nowi sprzedawcy maja dostęp do darmowych pakietów Wyróżnień ofert!

Pakiet Powitalny dla nowych sprzedawców Allegro

Rejestracja w Allegro jako nowy sprzedawca daje Ci możliwość skorzystania z Pakietu Powitalnego. Jest to dostęp do kilku atrakcyjnych udogodnień ułatwiających przebicie się na dość konkurencyjnej platformie. Pakiet Powitalny zawiera przede wszystkim:

  • zniżkę na prowizję od sprzedaży nawet do 100% i 30 tys. zł,
  • 100 darmowych Wyróżnień oferty,
  • darmowy Dostęp do Abonamentu Profesjonalnego z przydatnymi statystykami i możliwością śledzenia trendów.

Jak otrzymać Pakiet Powitalny? Wystarczy, że aktywujesz go na swoim koncie!

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
476 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *