Czy warto założyć firmę opartą na modelu subskrypcyjnym?

Czy warto założyć firmę opartą na modelu subskrypcyjnym?

Coraz popularniejszym modelem sprzedaży w Polsce staje się biznes bazujący na opłatach subskrypcyjnych. Klient otrzymuje w regularnych odstępach czasu określoną przesyłkę. Często dokładna zawartość paczki jest dla niego niespodzianką. Płaci abonament za dostarczane produkty i ma gwarancję, że dotrą one do niego na czas.

Na polskim rynku póki co sukces odniosły firmy dostarczające kosmetyki, piwo czy produkty żywności ekologicznej. Można jednak wyobrazić sobie wiele innych możliwych tego typu biznesów. Artyści potrzebują ciągle nowych materiałów plastycznych, rodzice nowych zabawek i kolorowanek dla swoich pociech, a smakosze kulinarnych nowości do kuchennych eksperymentów. Do każdej z tych grup można dotrzeć za pomocą narzędzi handlu elektronicznego i modelu subskrypcyjnego.

Niestety, z możliwościami dużych i regularnych zysków łączy się też ryzyko. Badając rynek i szacując możliwości powstania nowej firmy należy upewnić się, że klienci będą odczuwali realną potrzebę ciągłego nabywania proponowanych produktów i przedłużania subskrypcji. Trzeba też wziąć pod uwagę możliwości finansowe naszej grupy docelowej. Jeśli cena paczki będzie za wysoka, to mimo dobrej jakościowo oferty, biznes może okazać się nieopłacalny ze względu na małą ilość zamówień. Należy również zadbać o jak najkorzystniejsze dla obu stron warunki dostawy. Chociaż model subskrypcyjny wciąż daje na naszym rynku wiele możliwości rozwoju, bez istnienia stałej grupy klientów docelowych nie może się długo utrzymać. Dlatego firma oparta na takiej sprzedaży musi mieć dobrą strategię długofalowego działania.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*