Piekarnia DIY cz. II

Jak otworzyć własną piekarnię? Cz. II

W pierwszej części poradnika dotyczącego otwierania własnej piekarni opisaliśmy największych graczy na polskim rynku pieczywa i czynniki, na które warto zwrócić uwagę, szukając odpowiedniego miejsca do prowadzenia działalności. Zapraszamy do zapoznania się z drugą częścią poradnika, w której skupiamy się między innymi na wyborze wyposażenia niezbędnego do prowadzenia tego typu działalności:

Wyposażenie

Głównym elementem sklepu z pieczywem powinny być regały, na których będziemy mogli eksponować nasz towar. Naturalnie rozmiar regałów powinniśmy dostosować do wielkości głównego pomieszczenia sklepu. Nie obędzie się też bez przynajmniej jednej kasy fiskalnej. Do tego powinniśmy zadbać o odpowiednie meble sklepowe. Starajmy się, żeby były w tym samym albo chociaż podobnym kolorze i stylu. Wymiar wizualny i estetyczny są dla potencjalnych klientów często tak samo istotne, jak jakość pieczywa znajdującego się w naszej ofercie. Osobom, które zdecydowały się na franczyzę, meble bardzo często dostarcza franczyzodawca. W takiej sytuacji z reguły zupełnie nie muszą martwić się o wyposażenie lokalu 😉

Piekarnia + cukiernia?

Jeśli uważamy, że chleb, rogale i kajzerki mogą naszemu klientowi nie wystarczyć, możemy zastanowić się nad rozszerzeniem oferty o wyroby cukiernicze. Musimy jednak liczyć się z tym, że kiedy poszerzymy asortyment o takie produkty, może wzrosnąć całkowity koszt wyposażenia lokalu. Na potrzeby przechowywania na przykład tortów i ciast, będziemy musieli zainwestować na przykład w przeznaczoną do tego ladę lub witrynę chłodniczą. Urządzenia chłodnicze tego typu powinny być energooszczędne i przyjazne dla środowiska. Znajdziemy je, obok innego sprzętu niezbędnego do prowadzenia sklepu, m.in. na stronie producenta mebli sklepowych EMKA: http://www.akcesoriasklepowe.pl.

„Minipiekarnia”

Możemy zastanowić się nad stworzeniem w naszym sklepie „minipiekarni”, by po zakupie pieca móc na miejscu wypiekać np. świeże bułki i ciastka. To dobry pomysł z dwóch powodów. Po pierwsze możemy w takiej sytuacji opierać naszą sprzedaż na produktach mrożonych. Np. w ofercie firmy Oskroba znajduje się około 50 produktów tego typu, m.in. bułki, chleby, pączki, ciastka francuskie. Musimy jednak pamiętać, że takie rozwiązanie wymusza dołączenie do naszego wyposażenia przynajmniej jednej zamrażarki. Po drugie w ten sposób będziemy przyciągać klientów fantastycznym zapachem świeżego pieczywa 🙂

Reklama!

Musimy przygotować interesującą i czytelną identyfikację wizualną, wydrukować banery i zaprojektować elegancki szyld. To absolutne podstawy, ale może dodatkowo warto pomyśleć też o przygotowaniu np. papierowych torebek z logiem? Nie zapominajcie również, że dziś jeśli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz! Dlatego przede wszystkim zadbajcie o widoczność w internecie. Stwórzcie prostą wizytówkę, stronę, na której umieścicie najważniejsze informacje o Waszej działalności. Internet możecie również wykorzystać do interakcji z potencjalnymi klientami – informując o promocjach, zbierając zamówienia na świąteczne ciasteczka. Możecie prowadzić także kampanie produktowe, jak i lojalnościowe, dzięki którym tworzona przez Was marka będzie się umacniać. Nie zapominajcie o tych możliwościach, w dzisiejszym świecie baner i torebka z logo nie wystarczają!

Tym samym życzymy Wszystkim piekarzom i menadżerom powodzenia w podbijaniu bogatego rynku chlebowego! 🙂

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*