Czy warto zmieniać logo?

Logo to znak rozpoznawczy firmy. Logo wielkich firm na stałe już zagościły w naszej świadomości, przeniknęły do kultury i stały się jej stałym elementem. Nie zaprzeczaj, z pewnologo2ścią sam opiszesz kilka z nich. Dowodem na to jak wielką uwagę przywiązujemy do logo są testy na rozpoznawanie marek, jakich sporo znajdziesz w sieci. Co dzieje się kiedy firma postanowi zmienić dotychczasowe logo na rzecz nowego? Czy takie działanie w ogóle jest praktykowane?

Zmiana logo jest możliwa, ale jest to bardzo kosztowne przedsięwzięcie. Szczególnie, w przypadku firm, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Klienci przez wiele lat przyzwyczajali się do kolorystyki, kształtu logo. Identyfikacja wizualna czyniła firme nie tylko rozpoznawalną, ale i wiązało się to z emocjami, sympatią i zaufaniem. Jeżeli zmiana logo zostanie przeprowadzona w sposób nieumiejętny, cały dorobek może zostać utracony.

W związku z ryzykiem jakiej niesie ze sobą zmiana wizerunku, częstszą taktyka jaka jest odświeżanie logo. Zazwyczaj stosuje się graficzny lifting obecnego logo. Obecnie, trendem jest upraszczanie znaków graficznych, tak by były przejrzyste i łatwe do kopiowania na różnych powierzchniach i materiałach. Miejmy jednak na uwadze, że zmieniając logo, musimy zmienić je na wszelkich materiałach promocyjnych jakimi dysponujemy, by zachować spójną stylistykę.

Skoro zmiana logo, to spora inwestycja i w dodatku ryzykowna, to jak temu zapobiec? Najlepiej, by logo firmy od początku było przygotowane profesjonalnie przez agencję kreatywną (np. Quality Pixels http://qualitypixels.pl/).

7 komentarzy

  1. Z mojego doświadczenia wynika, że wszelkie zmiany muszą być dobrze opracowane i bazować na konkretnych danych, sama zmieniłam logo swojej firmy i sporo na tym straciłam nim przyzwyczaiłam swoich Klientów do nowego wizerunku!

    • Myślę, że w trakcie działalności nie ma sensu nic zmieniać. Na początku to jeszcze inaczej ale jak ludzie się przyzwyczają do logo to nie powinno się go zastępować innym bo ludzie to wzrokowcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*