Logo to znak rozpoznawczy firmy. Logo wielkich firm na stałe już zagościły w naszej świadomości, przeniknęły do kultury i stały się jej stałym elementem. Nie zaprzeczaj, z pewnością sam opiszesz kilka z nich. Dowodem na to jak wielką uwagę przywiązujemy do logo są testy na rozpoznawanie marek, jakich sporo znajdziesz w sieci. Co dzieje się kiedy firma postanowi zmienić dotychczasowe logo na rzecz nowego? Czy takie działanie w ogóle jest praktykowane?
Zmiana logo jest możliwa, ale jest to bardzo kosztowne przedsięwzięcie. Szczególnie, w przypadku firm, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Klienci przez wiele lat przyzwyczajali się do kolorystyki, kształtu logo. Identyfikacja wizualna czyniła firme nie tylko rozpoznawalną, ale i wiązało się to z emocjami, sympatią i zaufaniem. Jeżeli zmiana logo zostanie przeprowadzona w sposób nieumiejętny, cały dorobek może zostać utracony.
W związku z ryzykiem jakiej niesie ze sobą zmiana wizerunku, częstszą taktyka jaka jest odświeżanie logo. Zazwyczaj stosuje się graficzny lifting obecnego logo. Obecnie, trendem jest upraszczanie znaków graficznych, tak by były przejrzyste i łatwe do kopiowania na różnych powierzchniach i materiałach. Miejmy jednak na uwadze, że zmieniając logo, musimy zmienić je na wszelkich materiałach promocyjnych jakimi dysponujemy, by zachować spójną stylistykę.
Skoro zmiana logo, to spora inwestycja i w dodatku ryzykowna, to jak temu zapobiec? Najlepiej, by logo firmy od początku było przygotowane profesjonalnie przez agencję kreatywną (np. Quality Pixels http://qualitypixels.pl/).
7 thoughts on “Czy warto zmieniać logo?”