Firma

Czy warto zmieniać logo?

• Zakładki: 79 • Komentarz: 7


Logo to znak rozpoznawczy firmy. Logo wielkich firm na stałe już zagościły w naszej świadomości, przeniknęły do kultury i stały się jej stałym elementem. Nie zaprzeczaj, z pewnologo2ścią sam opiszesz kilka z nich. Dowodem na to jak wielką uwagę przywiązujemy do logo są testy na rozpoznawanie marek, jakich sporo znajdziesz w sieci. Co dzieje się kiedy firma postanowi zmienić dotychczasowe logo na rzecz nowego? Czy takie działanie w ogóle jest praktykowane?

Zmiana logo jest możliwa, ale jest to bardzo kosztowne przedsięwzięcie. Szczególnie, w przypadku firm, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Klienci przez wiele lat przyzwyczajali się do kolorystyki, kształtu logo. Identyfikacja wizualna czyniła firme nie tylko rozpoznawalną, ale i wiązało się to z emocjami, sympatią i zaufaniem. Jeżeli zmiana logo zostanie przeprowadzona w sposób nieumiejętny, cały dorobek może zostać utracony.

W związku z ryzykiem jakiej niesie ze sobą zmiana wizerunku, częstszą taktyka jaka jest odświeżanie logo. Zazwyczaj stosuje się graficzny lifting obecnego logo. Obecnie, trendem jest upraszczanie znaków graficznych, tak by były przejrzyste i łatwe do kopiowania na różnych powierzchniach i materiałach. Miejmy jednak na uwadze, że zmieniając logo, musimy zmienić je na wszelkich materiałach promocyjnych jakimi dysponujemy, by zachować spójną stylistykę.

Skoro zmiana logo, to spora inwestycja i w dodatku ryzykowna, to jak temu zapobiec? Najlepiej, by logo firmy od początku było przygotowane profesjonalnie przez agencję kreatywną (np. Quality Pixels http://qualitypixels.pl/).

comments icon7 komentarzy
7 komentarze
124 wyświetlenia
bookmark icon

7 thoughts on “Czy warto zmieniać logo?

    Napisz komentarz…

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Najstarsze
    Najnowsze
    Najwyżej oceniane