Coraz więcej przedsiębiorców inwestuje w rozwój kompetencji pracowników i menedżerów. „Moda na coaching” nie wynika jednak z chwilowego trendu, lecz z uświadomienia sobie korzyści płynących z tego rodzaju wsparcia. Na rozwoju kompetencji korzystają bowiem nie tylko sami zatrudnieni, lecz cała organizacja.
Coaching biznesowy – co to jest?
Coaching biznesowy to metoda szkolenia, która koncentruje się na potrzebach i oczekiwaniach Klienta. Coach pracuje między innymi nad motywacją do wprowadzenia zmian oraz przeformułowaniem ograniczających przekonań, które utrudniają realizację celów osobistych lub zawodowych. W zależności od potrzeb organizacji coaching biznesowy może koncentrować się na:
- usprawnieniu komunikacji, w tym udzielaniu odpowiedniego feedbacku,
- pracy nad asertywnością i pewnością siebie,
- skutecznym wyznaczaniu celów i ich realizacji,
- poprawie organizacji pracy, w tym rozwoju umiejętności związanych z ustalaniem priorytetów i zadań,
- doskonaleniu umiejętności przywódczych i menedżerskich.
Coaching biznesowy to zatem narzędzie, dzięki któremu Twoja firmy zyska przewagę nad konkurencją dzięki zmotywowanemu i skutecznemu zespołowi. W zależności od swoich potrzeb możesz zdecydować się na coaching indywidualny, zespołowy lub grupowy.
Do kogo skierowany jest coaching biznesowy?
Na korzystanie z coachingu biznesowego decydują się najczęściej właściciele, menedżerowie i liderzy małych i średnich firm, którzy:
- rozpoczynają swoją przygodę z biznesem,
- pragną wznieść swój biznes na kolejny poziom rozwoju,
- nie mają pomysłu na dalszy rozwój swojej firmy.
Dlaczego warto skorzystać z coachingu biznesowego?
Obecnie coraz więcej pracowników zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie niesie ze sobą praca nad własnym rozwojem. Pracodawcy, którzy inwestują w doskonalenie umiejętności swoich pracowników, zyskują przewagę, przyciągając do swojej firmy najlepszych specjalistów. Korzystanie z coachingu biznesowego zwiększa motywację, a tym samym skuteczność i efektywność działań zmierzających do osiągnięcia celów organizacji. Dzięki pracy z coachem Klient (coachee):
- przygotuje się do czekających go wyzwań i nowych zadań,
- poprawi swoje nawyki i umiejętność organizacji pracy,
- zacznie lepiej się odnajdywać w nieprzewidywalnym i wciąż zmieniającym się środowisku biznesowym.
Na czym polega skuteczność coachingu biznesowego? Wysoka skuteczność procesu rozwojowego wynika przede wszystkim z relacji łączącej Klienta z coachem.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Perfect Circle.
Fot. Shutterstock