Obecna sytuacja na rynku wpływa na wzmożoną aktywność specjalistów do spraw marketingu. Łatwa dostępność wszystkich towarów od chleba po ekskluzywne samochody i liczące kilkaset metrów kwadratowych apartamenty sprawia, że konsument nie zwraca tak dużej uwagi na reklamy. Niejednokrotnie sam w sieci analizuje co będzie dla niego najlepsze, opierając się na opiniach innych użytkowników.
Dostępność różnorodnych produktów powoduje, że specjaliści do spraw marketingu muszą się mocno napracować, po to by zachęcić konsumentów do kupna oferowanych produktów. Czy jednak udaje im się osiągnąć zamierzony efekt?
Niestety obecnie marketingowcy zeszli z odpowiedniego toru prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych. Każdy z pewnością zauważył, niezależnie w jakim źródle: prasie, telewizji, w internecie czy na bilbordach, że marketingowcy pobłądzili. Nie dotyczy to oczywiście wszystkich kampanii. W dalszym ciągu możemy trafić na perełkę, która prezentuje kunszt pracy marketingowca i zachęca nas do kupna danego towaru. Niestety zdecydowana większość jest niedopracowana. Tło wydaje się być oderwane od hasła reklamowego, a do tego dochodzi nagość. Nie ważne co dany marketingowiec reklamuje, pół-naga kobieta i tak zdominuje pozostałe aspekty reklamy.
Jeszcze jak z końcem XX wieku było to zrozumiałe, a reklamy poprzez zawartą w nich nagość szokowały i przykuwały wzrok odbiorcy tak teraz nie robi to na nikim większego wrażenia. Odbiorcy mają dość ciągłego zarzucania ich treścią niskich lotów, stali się bardziej wymagający, o czym marketingowcy zapomnieli, pozostając dalej w latach 90-ych.
2 thoughts on “Marketing na miarę XXI wieku”